Lapkričio pabaigoje švietimo bendruomenė iš visos Lietuvos rinkosi į Kauno technologijos universiteto (KTU) „Santakos“ slėnį, kur vyko programos „Tūktantmečio mokyklos“ (TŪM) STEAM konferencija „Matyti kiekvieną: įtraukusis STEAM ugdymas švietime“. Šis renginys – kvietimas pažvelgti į mokymąsi taip, kaip mokosi smegenys: remiantis neuromokslais, universaliuoju dizainu mokymuisi (UDM) ir patyriminiu ugdymu.
Pirmasis Mykolo Riomerio universiteto (MRU) dr. Aušros Kolbergytės pranešimas priminė, kad mokymasis vyksta per bandymus, nesėkmes ir atradimus, o klaidos yra natūrali ir būtina proceso dalis.
Ji taip pat akcentavo, kad bendrasis ugdymas neturėtų siekti idealaus mokinio(-ės) vaizdinio, o padėti kiekvienam(-ai) atrasti savo stiprybes ir mokytis ten, kur natūraliai įdomu ir sekasi. Tai galėtų padėti ne tik sėkmingai profesinei ateičiai, bet ir augintų laimingesnę bei sveikesnę jaunąją kartą.
Šią mintį papildė KTU doc. dr. Berita Simonaitienės įžvalgos apie ugdymo scenarijus: ji pabrėžė, kad svarbiausia yra aiškiai žinoti, ko mokomės ir kodėl, ir suteikti laiko refleksijai, kuri padeda mokiniams susieti veiklą, tikslą ir prasmę.
Vėlesniuose pranešimuose Vitalija Bujanauskienė atskleidė UDM ir STEAM sąsajų logiką, o Sandra Žutautienė kartu su Mariumi Gustaičiu pristatė, kaip judėjimas ir fizinis aktyvumas gali tapti visaverte STEAM ugdymo dalimi. Visos įžvalgos jungėsi į bendrą žinutę: mokytojas(-a) yra mokymosi architektas(-ė), o kiekvieno(-os) mokinio(-ės) kelias turi būti matomas, suprastas ir palaikomas.
Renginio metu vykusiose dirbtuvėse dalyviai(-ės) praktiškai išbandė STEAM ugdymo taikymą realiose kūrybinėse erdvėse: dr. Benas Gabrielis Urbonavičius pakvietė į STEM nuotykį su vandeniliniu automobiliu, doc. dr. Berita Simonaitienė vedė scenarijų kūrimo laboratoriją, Kastytis Pamakštys pristatė žiedinės ekonomikos dirbtuves, o Lorenzo Piazzi supažindino su prototipavimo filosofija — mokymusi per veikimą, bandymus ir drąsą klysti.
Baigiamojoje diskusijoje svarbiausias akcentas buvo tai, kad įtraukusis ugdymas nėra kompromisas ar papildomas elementas, tai – siekis, kad kiekvienas(-a) mokinys(-ė) patirtų prasmę, motyvaciją ir sėkmę.
Dėkojame Konsoliduotas pedagogų rengimo centras – KTU | KTU už didžiulį indėlį, kuriant šį renginį. Taip pat dėkojame ir visiems dalyviams(-ėms), pranešėjams(-oms), dirbtuvių vedėjams(-oms) už smalsumą, bendrystę, atvirumą mokytis ir norą kurti ugdymo aplinkas, kuriose matomi visi ir visos!