Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!
STEAM ugdymo srityje sąveikauja gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų (kūrybinių veiklų) ir matematikos mokslų elementai. Šio metodo tikslas – įgyvendinant bendrųjų programų ugdymo turinį, pagyvinti ir aktualizuoti ugdymo procesą, suteikti galimybę patirti ir kurti.
STEAM ugdymas – tyrinėjantis, interaktyvus, tarpdiscipliniškas, aktualus, dialogiškas, ugdantis gebėjimą spręsti realias gyvenimiškas problemas.
Sėkmingo STEAM ugdymo požymiai:
- ugdymo turinio ir jo kokybės valdymas;
- STEAM ugdymo aplinka;
- aktyvus bendradarbiavimas ir tinklaveika.
______________________________________________________________________________________________________
STEAM ugdymas – integruotų įvairių mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, technologijų ir kt.) turinio įgyvendinimas, taikant inžinerinius bei meninius elementus ir grindžiant matematiniu mąstymu.
Sėkmingo STEAM ugdymo požymiai:
- ugdymo turinio ir jo kokybės valdymas: bendruomenės patvirtintas STEAM ugdymo įgyvendinimo planas įtraukiamas į mokyklos ugdymo planą, jame numatytoms veikloms užtikrinti paskiriamas STEAM koordinatorius; vykdomas STEAM kompetencijų tobulinimas ir jo rezultatų stebėsena;
- STEAM ugdymo aplinka: mokykloje sukuriama (atnaujinama) bent viena šiuolaikiška specializuota STEAM erdvė (laboratorija), skirta praktinėms formaliojo ir neformaliojo švietimo veikloms ir ji įveiklinama. Ne mažiau nei 10 proc. praktinių veiklų vykdomos pasitelkiant partnerius ir (ar) jų infrastruktūrą;
- aktyvus bendradarbiavimas ir tinklaveika: lankstaus tvarkaraščio, ugdymo formų, jungiančių temų ir aplinkų taikymu paremtas tarpdalykinis bendradarbiavimas mokykloje; tikslingai sąveikaujama su kitomis mokyklomis; įgyvendinama tinklaveika su mokslo, kultūros įstaigomis, verslo ir nevyriausybinėmis organizacijomis bei STEAM centrais; inicijuojami bei įgyvendinami tiksliniai projektai.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tinklalaidės STEAM ugdymo temomis
„STEAM ugdymo standartas. Kodėl svarbu susitarti?”
Tinklalaidės nuoroda
„Mokiniai – mokslininkai ir verslininkai. Kuo čia dėtas STEAM?“
Tinklalaidės nuoroda
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
STEAM ugdymo renginiai
Konferencijos vaizdo įrašas
Informacija ruošiama.
Konferencijos medžiaga
- Metodinė medžiaga mokytojams (-joms) pdf
- Darius Lasionis, Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA direktorius ,,Inžinerijos pramonės ir švietimo sektoriaus bendradarbiavimas”
- Asta Malčiauskienė, Panevėžio miesto Švietimo centro direktorė ,,Verslo ir švietimo jungtys plėtojant STEAM ugdymą”
- Dr. Edita Karosienė, VILNIUS TECH ,,Ateities Inžinerija” programos vadovė, ŠMSM projekto ,,Mokyklų ir aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas STEAM ugdyme” vadovė ,,Mokyklų ir aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas STEAM ugdyme”
- Dr. Paulius Lukas Tamošiūnas, Vilniaus universiteto Metodinio STEAM ugdymo centro vadovas ,,Kiek sistemos Lietuvos STEAM ugdymo ekosistemoje?"
- Aritonė Plungienė, Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), Šiuolaikinių menų katedros lektorė VDU, STEAM didaktikos centras, partnerystės docentė, KTU inžinerijos licėjus, direktoriaus pavaduotoja inžineriniam ugdymui ,,STEAM. Tarpdisciplininė prieiga. Susitarimų svarba.“
- Dr. Kęstutis Trakšelys, Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos direktorius „Skaitmeninių platformų galimybės atnaujintų STEAM ugdymo programų kontekste“
- Loreta Norvaišienė, Visagino rajono savivaldybės STEAM ugdymo koordinatorė, ,, Žiburio” pagrindinės mokyklos mokytoja ,,STEAM kasdienybė mokykloje: nuo kūrybinių dirbtuvių iki AI projektinių darbų"
- Gabrielė Bumbulytė, Gamtos tyrimų centro ekologijos ir aplinkotyros doktorantė ,,Išlaisvintas smalsumas: nuo moksleivio iki mokslininko“
STEAM ugdymo koordinatorių susitikimai
- 2024 | Spalio 29 d.
- 2025 | Sausio 28 d.
- 2025 | Balandžio 29 d.
- 2025 | Birželio 10 d.