Švietimo pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) jau pasiekė savo vidurio tašką: įvairios veiklos, skirtos tobulinti mokymą(si) sėkmingai vykdomos visose 58-iose programoje dalyvaujančiose savivaldybėse, 270 jų mokyklų. „Teigiamas pokytis švietime jaučiamas jau dabar“, – teigia visi šįkart kalbinti savivaldybių ir mokyklų atstovai iš Ignalinos, Kazlų Rūdos, Lazdijų rajono ir Visagino. Projekto apimtis tikrai labai didelė: nuo naujų STEAM laboratorijų, meno kabinetų, įsigytų priemonių iki įvairių mokymų, stažuočių, dirbtuvių mokiniams ir mokytojams. Tad, nors atliktos studijos teigia, kad tikrasis pokytis švietime gali įvykti tik per dvylika metų, šiandien jau galime pasidžiaugti TŪM programos atnešamais rezultatais.
Naujienos
Rugsėjis – svarbus mėnuo mokiniams, jų tėvams ir, žinoma, mokytojams. „Tai yra metas, kada ne tik vėl turėsite mokyti, bet ir mokytis“, – besikreipdama į pedagogų bendruomenę Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuotoje konferencijoje sakė Jurgita Zigmantė, švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) kultūrinio ugdymo srities ekspertė. Iš tiesų, mokymosi visą gyvenimą klausimas yra labai aktualus visiems, tame tarpe – ir mokytojams. Kodėl jiems labai svarbu nepamiršti tobulėti ir patiems mokytis? Apie tai – J. Zigmantės įžvalgos.
Daugelio sričių specialistai, tarp jų – ir švietimo srities darbuotojai, sutiks: vasarą darbų tempas tarsi sulėtėja, išsiųsti elektroniniai laiškai grįžta su automatiniu atsakymu apie atostogas, o ir už lango šviečianti saulė dažnai mintis nukreipia jūros, o ne darbinių dokumentų kryptimi. Ir visgi, ar žinojote, kad šį, kiek ramesnį laiką, galite puikiai išnaudoti ir sugrįžti su nauja energija, prasidėjus darbymečiui?
Aiškėjant pirmiesiems abiturientų brandos egzaminų rezultatams, viešojoje erdvėje, kaip ir kiekvienais metais, netrūksta emocijų bei skirtingų nuomonių. Tai – puikus metas dar kartą persvarstyti ir reflektuoti mokymo tikslus, būdus, vertinimą ir mokinių bei mokyklų tarpusavio santykius. „Vertinimas neturėtų būti nuosprendis – tai yra grįžtamasis ryšys“, – tinklalaidėje „Postūmis – dialogai šveitimo pažangai“ neabejoja švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) vadovė Judita Šarpienė.
79 procentai šalies gyventojų sutinka, kad Lietuvai svarbu sumažinti atotrūkį tarp didmiesčių ir mažųjų miestelių moksleivių galimybių bei mokslo pasiekimų – 44 proc. visiškai sutinka, 35 proc. greičiau sutinka. Tai paaiškėjo rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijai „Spinter tyrimai“ atlikus šalies gyventojų tyrimą, kurį užsakė Europos socialinio fondo agentūra (ESFA).
„Jūs dirbate istoriniu Lietuvos švietimui laikotarpiu, kai tikrai galite daug pakeisti“, – ketvirtadienį Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vykusiame renginyje „Įtraukiojo ugdymo link: gerosios praktikos mokyklose“ sakė Batelio universiteto (JAV, Minesota) edukologė, specialiosios pedagogikos magistrantūros programos direktorė daktarė Katie Bonawitz. Švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ renginyje, skirtame mokytojams, mokyklų vadovams ir švietimo pagalbos specialistams, visi susirinkę galėjo išgirsti daug įkvepiančių patirčių ir gauti praktinių patarimų apie šiuo metu itin aktualią temą – įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą.