x

Naujienos

 

Spalio mėnuo tapo įsimintinas Palangos Senajai gimnazijai, dalyvaujančiai švietimo pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) – jos atstovai perkirpo naujojo stadiono juostelę. Šiame stadione be įprastų veiklų bus įgyvendinama ir novatoriška ugdymo programa PE(en. physical education – lt. fizinis ugdymas)-STEAM. Jos tikslas – esamą ugdymo turinį sustiprinti fizinio aktyvumo ir judėjimo elementais, o sportą, kaip įvairių projektų kontekstą, naudoti inžinerijos, biologijos, fizikos, chemijos, technologijų ir matematikos žinioms bei įgūdžiams stiprinti. Tai – puikus pavyzdys, kaip gali derėti, atrodytų, nieko bendro neturintys dalykai: sportas ir dvi TŪM programos mokyklų tobulinimo sritys – STEAM ir įtraukusis ugdymas.

 

Aktualiausios švietimo temos, Lietuvos savivaldybių sėkmės istorijos ir ateities perspektyvos – visa tai buvo galima išgirsti penktadienį vykusiame švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) tarpinių rezultatų pristatymo renginyje „Švietimo ateities kūrėjai: savivaldybių iniciatyvos”.

 

Švietimo pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) jau pasiekė savo vidurio tašką: įvairios veiklos, skirtos tobulinti mokymą(si) sėkmingai vykdomos visose 58-iose programoje dalyvaujančiose savivaldybėse, 270 jų mokyklų. „Teigiamas pokytis švietime jaučiamas jau dabar“, – teigia visi šįkart kalbinti savivaldybių ir mokyklų atstovai iš Ignalinos, Kazlų Rūdos, Lazdijų rajono ir Visagino. Projekto apimtis tikrai labai didelė: nuo naujų STEAM laboratorijų, meno kabinetų, įsigytų priemonių iki įvairių mokymų, stažuočių, dirbtuvių mokiniams ir mokytojams. Tad, nors atliktos studijos teigia, kad tikrasis pokytis švietime gali įvykti tik per dvylika metų, šiandien jau galime pasidžiaugti TŪM programos atnešamais rezultatais.

 

Rugsėjis – svarbus mėnuo mokiniams, jų tėvams ir, žinoma, mokytojams. „Tai yra metas, kada ne tik vėl turėsite mokyti, bet ir mokytis“, – besikreipdama į pedagogų bendruomenę Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuotoje konferencijoje sakė Jurgita Zigmantė, švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) kultūrinio ugdymo srities ekspertė. Iš tiesų, mokymosi visą gyvenimą klausimas yra labai aktualus visiems, tame tarpe – ir mokytojams. Kodėl jiems labai svarbu nepamiršti tobulėti ir patiems mokytis? Apie tai – J. Zigmantės įžvalgos.

 

Daugelio sričių specialistai, tarp jų – ir švietimo srities darbuotojai, sutiks: vasarą darbų tempas tarsi sulėtėja, išsiųsti elektroniniai laiškai grįžta su automatiniu atsakymu apie atostogas, o ir už lango šviečianti saulė dažnai mintis nukreipia jūros, o ne darbinių dokumentų kryptimi. Ir visgi, ar žinojote, kad šį, kiek ramesnį laiką, galite puikiai išnaudoti ir sugrįžti su nauja energija, prasidėjus darbymečiui?

 

Aiškėjant pirmiesiems abiturientų brandos egzaminų rezultatams, viešojoje erdvėje, kaip ir kiekvienais metais, netrūksta emocijų bei skirtingų nuomonių. Tai – puikus metas dar kartą persvarstyti ir reflektuoti mokymo tikslus, būdus, vertinimą ir mokinių bei mokyklų tarpusavio santykius. „Vertinimas neturėtų būti nuosprendis – tai yra grįžtamasis ryšys“, – tinklalaidėje „Postūmis – dialogai šveitimo pažangai“ neabejoja švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) vadovė Judita Šarpienė.

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!