x

Naujienos

 

Daugelio sričių specialistai, tarp jų – ir švietimo srities darbuotojai, sutiks: vasarą darbų tempas tarsi sulėtėja, išsiųsti elektroniniai laiškai grįžta su automatiniu atsakymu apie atostogas, o ir už lango šviečianti saulė dažnai mintis nukreipia jūros, o ne darbinių dokumentų kryptimi. Ir visgi, ar žinojote, kad šį, kiek ramesnį laiką, galite puikiai išnaudoti ir sugrįžti su nauja energija, prasidėjus darbymečiui?

 

Aiškėjant pirmiesiems abiturientų brandos egzaminų rezultatams, viešojoje erdvėje, kaip ir kiekvienais metais, netrūksta emocijų bei skirtingų nuomonių. Tai – puikus metas dar kartą persvarstyti ir reflektuoti mokymo tikslus, būdus, vertinimą ir mokinių bei mokyklų tarpusavio santykius. „Vertinimas neturėtų būti nuosprendis – tai yra grįžtamasis ryšys“, – tinklalaidėje „Postūmis – dialogai šveitimo pažangai“ neabejoja švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) vadovė Judita Šarpienė.

 

79 procentai šalies gyventojų sutinka, kad Lietuvai svarbu sumažinti atotrūkį tarp didmiesčių ir mažųjų miestelių moksleivių galimybių bei mokslo pasiekimų – 44 proc. visiškai sutinka, 35 proc. greičiau sutinka. Tai paaiškėjo rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijai „Spinter tyrimai“ atlikus šalies gyventojų tyrimą, kurį užsakė Europos socialinio fondo agentūra (ESFA).

 

„Jūs dirbate istoriniu Lietuvos švietimui laikotarpiu, kai tikrai galite daug pakeisti“, – ketvirtadienį Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vykusiame renginyje „Įtraukiojo ugdymo link: gerosios praktikos mokyklose“ sakė  Batelio universiteto (JAV, Minesota) edukologė, specialiosios pedagogikos magistrantūros programos direktorė daktarė Katie Bonawitz. Švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ renginyje, skirtame mokytojams, mokyklų vadovams ir švietimo pagalbos specialistams, visi susirinkę galėjo išgirsti daug įkvepiančių patirčių ir gauti praktinių patarimų apie šiuo metu itin aktualią temą – įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą.

 

Švietimo pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM), šiemet pasirašius jungtinės veiklos sutartis ir prie programos prisijungus 33 antrojo srauto savivaldybėms, jau gali pasidžiaugti ir tuo, kad visose abiejų srautų savivaldybėse pradėjo darbuotis labai svarbūs programos komandos nariai – sričių koordinatoriai. 

„Būtent sričių koordinatoriai užims ar jau užima labai svarbią kiekvienos TŪM srities ambasadoriaus rolę savo savivaldybėje, bus kertiniai žmonės, padedantys užtikrinti tinklaveiką ir tikrai integruotą ugdymą. Koordinatoriai yra labai svarbus programos veiklų kokybės garantas savo bendruomenėse, kurias jie geriausiai pažįsta – turėdami tokius žmones galime tikėtis tikrai kryptingo TŪM veiklų įgyvendinimo ir puikių to rezultatų“, sako TŪM programos vadovė Judita Šarpienė.  

 

58 Lietuvos savivaldybės, 270 mokyklų ir daugiau nei 225 milijonų eurų investicijų į šalies švietimą – tokia švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) matematika.

Praėjusį pavasarį TŪM programą pradėjo įgyvendinti 22 šalies savivaldybės, o dabar prie jų prisijungė dar 36 programoje norą dalyvauti išreiškusios savivaldybės. TŪM – pirmoji tokia programa, kuri savivaldybėms suteikė tiek autonomijos ir tapo įrankiu savivaldybės savarankiškumo švietimo srityje stiprinimui.

Savivaldybės įgyvendina savo pačių parengtus pažangos projektus keturiomis – lyderystės veikiant, įtraukties, STEAM ir kultūrinio ugdymo – kryptimis.

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!