x

Naujienos

 

Gegužė – psichikos sveikatos sąmoningumo mėnuo. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad vis daugiau vaikų ir paauglių susiduria su psichikos sveikatos sunkumais. Kaip rodo šiemet atliktas Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimas, vien 2018–2022 m. paauglių, jaunesnių nei 20 metų, nerimo ir depresijos atvejų padaugėjo apie 20 procentų. Šie sutrikimai tiesiogiai veikia mokymosi rezultatus, o vis garsiau kalbama, kad mokyklos misija – ne tik perteikti žinias, bet ir kurti aplinką, kurioje jauni žmonės jaučiasi saugūs, girdimi ir vertinami. Ši misija atsispindi ir švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) veiklose, kurios šiandien jau pilnu pajėgumu įgyvendinamos visose savivaldybėse.

 

Kaip atpažinti gerąsias praktikas ir jas pritaikyti, sprendžiant savus iššūkius? Apie tai buvo kalbama Kaišiadoryse vykusiame šveitimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) renginyje „Gerosios savivaldybių praktikos: kaip atpažinti ir įgyvendinti?“.

Renginio tikslas, kaip sufleruoja pats pavadinimas, buvo stiprinti TŪM programoje dalyvaujančių savivaldybių gebėjimą atpažinti gerąsias praktikas ir jas įgyvendinti. Renginyje buvo stengiamasi atskleisti, kaip atpažinti geruosius veiklų požymius ir kaip jie siejasi su mokinių mokymu(si). Taip pat buvo analizuojami veiklų įgyvendinimo procese kylantys iššūkiai bei jiems ieškoma praktinių sprendimų.

 

Prasidedant 2025-iesiems, jau įpusėjusi švietimo pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM), gali pasigirti apčiuopiamais rezultatais – 22 pirmojo srauto savivaldybės baigė arba šiuo metu įgyvendina 88,4 proc. visų suplanuotų veiklų, o visa programa jau pasistūmėjo į antrąją pusę – 66,5 proc. veiklų yra pradėtos arba užbaigtos (tai yra 2144 veiklos iš 4004).

 

Kaip realybėje atrodo švietimo pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) dalyvaujančios mokyklos? Kokią šios programos naudą jos jau dabar jaučia? Su kokiais iššūkiais susiduria ir kokių rezultatų tikisi? Apie tai buvo kalbama Vilniaus rajone įsikūrusioje Pagirių gimnazijoje, kurioje viešėjo atstovė iš Europos Komisijos (EK), lydima TŪM programos eksperčių ir šios savivaldybės TŪM programos koordinatorės Janinos Klimaševskos.

 

Pikti likimo pokštai, klastinga liga, finansiniai nepritekliai – visa tai teko įveikti Lietuvos olimpietei, irkluotojai Viktorijai Senkutei. Apie savo vingiuotą kelią iki bronzos medalio Paryžiaus olimpinėse žaidynėse V. Senkutė pasakojo švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) renginyje „Švietimo ateities kūrėjai: savivaldybių iniciatyvos“.

 

Viešojo kalbėjimo paslaptys, auditorijos sudominimas ir scenos baimės įveikimas – apie tai praėjusią savaitę buvo kalbama švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) lyderystės veikiant srities renginyje „Kaip stiprinti lyderystės raumenį: autentiška komunikacija“.

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!