x
  • Pradžia
  • „Tūkstantmečio mokyklų“ programos renginys „Lyderystės raumens stiprinimas: nuo įtampos iki išmintingo veikimo“ subūrė švietimo srities lyderius(-es)

„Tūkstantmečio mokyklų“ programos renginys „Lyderystės raumens stiprinimas: nuo įtampos iki išmintingo veikimo“ subūrė švietimo srities lyderius(-es)

2025 spalio 09 d.

Renginys gyvai

Kaip išmintingai spręsti konfliktus, derėtis ne tik dėl rezultatų, bet ir santykių, suprasti kūno kalbos žinutes ir nepasimesti, kai viskas aplinkui atrodo chaotiška? Rasti atsakymų į šiuos klausimus praėjusią savaitę į renginį  „Lyderystės raumens stiprinimas: nuo įtampos iki išmintingo veikimo“ rinkosi šalies švietimo srities lyderiai(-ės). 

Šis švietimo pažangos programos tūkstantmečio „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) lyderystės srities renginys, vykęs „Artis Centrum Hotels“ viešbutyje, į sostinę sukvietė įvairių Lietuvos savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų vadovus(-es), pavaduotojus(-es), skyrių vedėjus(-as), metodinių grupių vadovus(-es), klasių vadovus(-es). Pranešėjai gausiai susirinkusius dalyvius ir dalyves kvietė būti smalsiais, atvirais ir patirti kaip reaguojame į įtampą keliančias situacijas. 

Pranešimų dalyje visi susirinkusieji galėjo išgirsti, kad konfliktai dažniausiai kyla ne dėl faktų, o dėl vertybių, emocinio pervargimo ar nesusikalbėjimo, o emocinė reakcija fiziologiškai trunka vos 90 sekundžių – viską, kas vyksta po to, palaikome patys. Pranešėjas Almantas Dulkys skatino pagalvoti apie kalbėjimą dėl kalbėjimo ir prisiminė afrikiečių patarlę: „Kalbėk tuomet, kai gali praturtinti tylą“. Eugenijus Laurinaitis kalbėjo apie sąmoningas ir nesąmoningas konfliktų šaknis, primindamas, kad dažna jų priežastis – neteisybės jausmas, o Vytis Jurkonis ragino 80 % laiko, kurį praleidžiame derybose, skirti ne tik rezultatui, bet ir santykiui.

Tuo tarpu dirbtuvėse dalyviai(-ės) turėjo progą pasitikrinti savo reakcijas ir sprendimų būdus – Ūla Dusevičienė kvietė „išlukštenti“ konfliktus nuo galios iki tikrųjų poreikių, Irena Lazauskienė – klausytis kūno žinučių, o Rokas Uscila – pažvelgti į mediacijos galimybes švietimo įstaigose. Renginio pabaigoje Saulius Damulevičius, dalindamasis „kalnų pamokomis“, priminė, kad svarbiausia – išmokti būti čia ir dabar, o sunkiausias sprendimas dažnai būna ne pakilti į viršų, o laiku nusileisti. 

Dėkojame visiems lektoriams(-ėms) ir dalyviams(-ėms) už atvirumą, drąsą diskutuoti ir gebėjimą ieškoti sprendimų net įtampos akimirkomis, nes lyderystė dažniausiai prasideda nuo gebėjimo išgirsti save ir kitą. 

Renginio akimirkos

Nuotr. Lukas Kodis

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!