x
  • Pradžia
  • Vilniaus r. Pagirių gimnazija dalijosi „Tūkstantmečio mokyklų“ patirtimi su EK atstove

Vilniaus r. Pagirių gimnazija dalijosi „Tūkstantmečio mokyklų“ patirtimi su EK atstove

2024 gruodžio 03 d.

Kaip realybėje atrodo švietimo pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) dalyvaujančios mokyklos? Kokią šios programos naudą jos jau dabar jaučia? Su kokiais iššūkiais susiduria ir kokių rezultatų tikisi? Apie tai buvo kalbama Vilniaus rajone įsikūrusioje Pagirių gimnazijoje, kurioje viešėjo atstovė iš Europos Komisijos (EK), lydima TŪM programos eksperčių ir šios savivaldybės TŪM programos koordinatorės Janinos Klimaševskos.

Lietuvoje viešėjusi Europos Komisijos Švietimo, jaunimo, sporto ir kultūros generalinio direktorato, Maltos ir Lietuvos nacionalinio skyriaus pareigūnė Dora Weber norėjo savo akimis pamatyti vieną iš 270-ies TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų. Ja buvo pasirinkta Vilniaus r. dvikalbė Pagirių gimnazija, kuri puikiai tvarkosi su programos įgyvendinimu ir gali pasigirti jau matomu bei jaučiamu progresu.

„Mūsų gimnazijos bendruomenė yra tik maža viena korio dalis dideliame TŪM programos avilyje. Gimnazijos TŪM programos komandos manymu, viskas, kas numatyta, daroma dėl mūsų mokinių, mokytojų ir visos bendruomenės. Esame atviri pokyčiams, kuriuos vertiname ne kaip sunkumus, o kaip galimybę tobulėti ar išbandyti naujus dalykus. Esame tam pasirengę ir nebijome iššūkių“, – pasakoja Pagirių gimnazijos direktorė Jelena Suruda.

Vizito metu pasirodymus svečiams pristatė mokykloje veikiančių meninių būrelių auklėtiniai, buvo surengtas turas po mokyklos teritoriją, kurį anglų kalba vedė keletas gimnazijos mokinių. Vizitą vainikavo pristatymai apie mokykloje vykdomas TŪM veiklas ir neformali diskusija.

Pagrindinis TŪM programos tikslas yra sumažinti mokinių pasiekimų ir ugdymo(si) kokybės skirtumus tarp skirtingų mokyklų savivaldybėse ir skirtingų savivaldybių. To siekiama investuojant į veiklas, kurios gali padėti švietimo bendruomenei įgyvendinti atnaujintų ugdymo programų turinį, sustiprinti žinias ir įgūdžius, įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, stiprinant vadovų ir mokytojų lyderystės kompetencijas, skiriant papildomą dėmesį kultūriniam ir STEAM ugdymui mokyklose. Visa tai yra daroma vadovaujantis savivaldybės mokyklų tinklaveikos principu – skatinant dalintis ir bendradarbiauti, o ne konkuruoti tarpusavyje.