x

Universalus dizainas mokymuisi

Universalaus dizaino mokymuisi gairės

 

Universalus dizainas mokymuisi (toliau tekste – UDM) yra viena iš įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo prieigų, kuri orientuota į visų besimokančiųjų poreikių užtikrinimą. Universalaus dizaino mokymuisi gairės yra skirtos mokyklų vystymui įgyvendinant įtraukųjį ugdymą ir sudarant sąlygas visų mokinių sėkmingam mokymuisi. Leidinyje apžvelgiama, kaip formuoti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų (-čių) ir vadov(i)ų UDM prieigos taikymo švietime kompetencijas. Tekste pateikiama konkrečių pavyzdžių iš ugdymo(si) proceso, būdų barjerams panaikinti, praktinių klausimų įsivertinimui ir refleksijai.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mokomųjų vaizdo klipų serija apie universalų dizainą mokymuisi (UDM)

Filmukai mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokyklų vadovams ir visai švietimo bendruomenei – visiems, kurie siekia kurti įtraukią, kiekvieną mokinį palaikančią ugdymo aplinką. 

Filmukų serijos tikslas – praktiškai parodyti, kaip taikyti universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus pamokose, atliepiant visų mokinių poreikius, gebėjimus ir stiprybes. 

Serijoje pateikiamos realių pamokų – matematikos ir lietuvių kalbos – ištraukos iš Lietuvos mokyklų, kuriose mokytojos išbando UDM principų pamokose taikymą. Pamokas mokytojos planavo pagal universalaus dizaino mokymuisi prieigą, kuri leidžia numatyti skirtingus mokinių mokymosi būdus, barjerus ir individualius pagalbos sprendimus.

Matematikos pamoka Gargždų „Kranto“ progimnazijoje (mokytoja Ilona Tulabienė, 6 klasė

Lietuvių kalbos pamoka Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijoje (mokytoja Viktorija Adomaitytė, 8 klasė 

Detalų pamokos planą ir užduočių medžiagą rasite šio filmuko prieduose. 

Kuriant šiuos filmukus buvo konsultuotasi su Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos mokslininkėmis prof. dr. Alvyra Galkiene ir dr. Rasa Nedzinskaite-Mačiūnienė.

Ši mokomųjų vaizdo klipų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

Šiame filmuke matote matematikos pamoką, vykstančią Gargždų „Kranto“ progimnazijos 6 klasėje. Pamoką veda mokytoja Ilona Tulabienė. 

Pamoka planuota pagal universalaus dizaino mokymuisi (UDM) prieigą, atliepiant skirtingus mokinių poreikius ir stiprybes. 

Šiame filmuke matote, kaip pamokoje:

  • Iškeliami aiškūs pamokos tikslai ir numatomi siekiami rezultatai;
  • Taikomi trys UDM principai:
    • Skirtingi būdai įtraukti ir sudominti (emocinių mokymosi tinklų sužadinimas);
    • Skirtingi būdai informacijai pristatyti (pažinimo mokymosi tinklų sužadinimas);
    • Skirtingi būdai veiklos ir žinojimo raiškai (strateguojančių mokymosi tinklų sužadinimas). 

Detalų pamokos planą ir užduotis rasite prieduose. 

Mokomųjų vaizdo klipų serija pristato, kaip praktiškai taikyti UDM principus pamokose, atliepiant įvairių mokinių poreikius. Filmukai skirti mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokyklų vadovams ir visai švietimo bendruomenei. Serijoje pateikiami realūs pavyzdžiai iš matematikos ir lietuvių kalbos pamokų, kurias vedė mokytojos, planavusios jas pagal UDM prieigą. 

UDM filmukų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

Šiame filmuke matote mokytojos refleksiją po pamokos, kurią ji planavo pagal universalaus dizaino mokymuisi (UDM) prieigą, atliepiant skirtingus mokinių poreikius ir stiprybes. 

Pamoka vyko Gargždų „Kranto“ progimnazijos 6 klasėje. Pamoką veda mokytoja Ilona Tulabienė. 

Detalų pamokos planą ir užduotis rasite prieduose.  

Mokomųjų vaizdo klipų serija pristato, kaip praktiškai taikyti UDM principus pamokose, atliepiant įvairių mokinių poreikius. Filmukai skirti mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokyklų vadovams ir visai švietimo bendruomenei. Serijoje pateikiami realūs pavyzdžiai iš matematikos ir lietuvių kalbos pamokų, kurias vedė mokytojos, planavusios jas pagal UDM prieigą. 

UDM filmukų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

Šiame filmuke matote matematikos pamoką, vykstančią Gargždų „Kranto“ progimnazijos 6 klasėje. Pamoką veda mokytoja Ilona Tulabienė. 

Pamoka planuota pagal universalaus dizaino mokymuisi (UDM) prieigą, atliepiant skirtingus mokinių poreikius ir stiprybes. 

Šiame filmuke matote, kaip pamokoje:

  • Taikomos pastoliavimo priemonės, padedančios įveikti numatytus mokymosi barjerus; 
  • Vyksta refleksija, leidžianti mokiniams įsivertinti ir apmąstyti mokymosi procesą; 

Detalų pamokos planą ir užduotis rasite prieduose.  

Mokomųjų vaizdo klipų serija pristato, kaip praktiškai taikyti UDM principus pamokose, atliepiant įvairių mokinių poreikius. Filmukai skirti mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, mokyklų vadovams ir visai švietimo bendruomenei. Serijoje pateikiami realūs pavyzdžiai iš matematikos ir lietuvių kalbos pamokų, kurias vedė mokytojos, planavusios jas pagal UDM prieigą. 

UDM filmukų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Šiame vaizdo įraše pristatoma lietuvių kalbos pamoka tema „Lietuvių kalbos įvairovė“, skirta aštuntokams. Pamoką veda mokytoja Viktorija Adomaitytė. 

Pamokos metu remiamasi Rimanto Kmitos romanu „Pietinia kronikas“, nagrinėjama jo kalbinė raiška ir šnekamosios kalbos ypatumai. Per autentiškus teksto pavyzdžius mokiniai aptaria lietuvių kalbos įvairovę, tarmių ir šnektų svarbą šiuolaikiniame kontekste. 

Vaizdo įraše iškeliamas pamokos tikslas ir pristatomi būdai, kaip jo siekti, taikant universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus. Pamokoje siekiama sukurti įtraukią aplinką, kurioje kiekvienas mokinys gali aktyviai dalyvauti ir atrasti savo santykį su kalba nepaisant individualių poreikių. Mokiniai pristato atliktus namų darbus, bei grupinio darbo rezultatus.  

UDM filmukų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

Šiame vaizdo įraše pristatoma lietuvių kalbos pamokos refleksija, skirta aštuntokams. Pamoką veda mokytoja Viktorija Adomaitytė. 

Vaizdo įraše aptariamas pamokos apibendrinimas, iškeltų tikslų pasiekimas bei mokinių ir mokytojos įspūdžiai po pamokos. Diskutuojama apie tai, kuo ši pamoka išsiskiria, kokie buvo pagrindiniai akcentai ir kaip pritaikytas universalus dizainas mokymuisi prisideda prie visų mokinių įsitraukimo ir sėkmės. Aptariamai taikyti metodai bei barjerai.  

UDM filmukų serija sukurta įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) programą. 

NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Gaukite pačias svarbiausias naujienas pirmieji - apie mūsų veiklą, renginius bei kitą svarbią informaciją!